Minulé akce

Slet UL - Tchořovice u Blatné 2018

Stejně, jako v minulém roce zde ráno před sletem uveřejníme aktuální informace (dráha v používání, aktuální počasí atd.). Informaci o počasí na blízké stanici Kocelovice najdete na odkazu

https://www.in-pocasi.cz/archiv/stanice.php?stanice=kocelovice

 Letos nás naladíte již ve vzdálenosti zhruba 20 - 30 km před letištěm, takže i po rádiu budete včas informováni.


Vyznačení dráhy pro slet
Vyznačení dráhy pro slet

Pokud byste si chtěli prohlédnout oba okruhy z letadla, jsou zde (natočeno v roce 2017)

Tchořovice (LKBL)-pravý okruh na dráhu 08.
https://youtu.be/MvX4Mv5JCzc

Tchořovice (LKBL)-levý okruh na dráhu 26.
https://youtu.be/smDGVngFMeM

Informace pro piloty, kteří se chystají na slet do Tchořovic (LKBL) dne 19. 5. 2018

Bezpečnost letu především!

Slet se koná na bývalém záložním vojenském letišti Blatná (5 km Z Blatná, 3 km J Lnáře). Dnes je plocha ve vlastnictví obce Tchořovice a nemá stálého uživatele. Původní betonovou dráhu (RWY 08/26) přetínají dvě cesty, z toho důvodu bude označena a využívána pouze střední část v délce 800x30m. Pro slet bude zřízena informační služba Blatná Radio na kanále 124,260 MHz. Další údaje o ploše – Elev 1400ft (465m), Okruhová výška-Alt 2500 ft, N49°25´52´´E13°47´49´´. Prostudujte vydaný NOTAM.

Seznamte se na mapě s okolím letiště (i na okruhu se dá zakufrovat). Seznamte se i s údaji o alternativním letišti Strakonice (LKST), které je 20km jihovýchodně a letišti Klatovy (LKKT), které je 35km západně.

Prověřte důsledně radiové vybavení Vašeho letadla, vzhledem ke zvýšenému provozu nemusí být přistání umožněno. Uvědomte si, že „zaklíčované“ rádio může zablokovat radiokomunikaci na dlouhou dobu.

Při příletu přejděte s předstihem na frekvenci 124,260 MHz a sledujte provoz pro získání přehledu o činnosti v prostoru letiště. V blízkosti plochy sdělte krátce na Blatná Rádio Vaši polohu a před-pokládaný způsob řazení do okruhu. Komunikujte stručně a jasně! Počítejte s možným krátkým vyčkáváním na okruhu kvůli možnému zpětnému pojíždění letadel, která přistála před Vámi.

Okruh se létá vždy „jižní“ na výšce 2500ft AMSL, doporučujeme řazení mezi 2. a 3. zatáčkou (po větru). Řazení až po 3. zatáčce (base leg) není vhodné, neboť přímé přiblížení nemusí být vzhledem k hustotě provozu možné.

Sledujte důsledně prostor okolo Vašeho letounu, nezařazujte se do okruhu v klesání!

Letadla v nouzi mají přednost! V případě problému informujte neprodleně dispečera informační služby, ostatní piloti přeruší komunikaci do vyřešení případu!

Parkovací plocha je na východní straně letiště, počítejte proto při přistání ve směru na 26 se zpětným pojížděním po dráze.

Na této ploše není zatím možnost tankování, přileťte proto s dostatečnou zálohou paliva.

Nelétejte v malých výškách nad vesnicemi v okolí letiště a vyhněte se městu Blatná!

Více aktuálních informací a případné zrušení sletu z důvodu nepříznivého počasí bude na:

www.pkhk-lkcs.webnode.cz

LETU ZDAR!

V sobotu 6. května 2017 jsme pořádali na bývalém vojenském letišti Tchořovice u Blatné slet UL letadel. 

 

Na následujících obrázcích je vyznační prahu dráhy. Pozor na betonové zábrany na dráze, které lemují silnici. Od prahu dráhy 08 je k výjezdu na stojánku přibližně 900 metrů. Dráha jen mírně klesá.

Průlet nad dráhou 08 a překážky na finále před vyznačeným prahem dráhy

Trocha historie našich sletů

Bylo léto 2011 a měli jsme za sebou pořádání sletu ultralehkých letadel v Částkovicích. A Jardu napadla myšlenka, uspořádat stejný slet v Tchořovicích u Blatné. Pardon, ještě jsem nás nepředstavil, tedy Jarda je Jaroslav Šimek, který je otcem myšlenky našich sletů. Já se jmenuji Petr Mlčák a jsem mu snad pravou rukou při organizování našich akcí.

 Letiště v Tchořovicích je bývalé záložní vojenské letiště se zpevněnou vzletovou a přistávací drahou (VPD). Dnes je toto letiště převedeno do majetku obce Tchořovice a již se nevyužívá pro účel, pro který bylo postaveno. Jarda se tehdy objednal u paní starostky Mgr. Evy Křivancové a zaletěli jsme na návštěvu, po které byl dohodnut termín na následující rok, tedy 19. 5. 2012. Postupem doby jsme domluvili organizační věci pro přijetí letadel, tj. zabezpečit odpovědnou osobu, která bude sloužit jako dispečer na opravdovém letišti, abychom měli pořádek v letadlech, která přilétají a která odlétají. Paní starostka nám zajistila pomoc u místního sboru dobrovolných hasičů, kteří postavili zázemí (stan, WC) a kuchyni. A už mohl nastat den „D“. V sobotu 19. 5. 2012 nám přálo i počasí a na první slet, dá se říct bez tradice, přiletělo překvapivě asi kolem 50 letadel. Po skončení sletu jsme měli příjemný pocit, že se něco povedlo a že budeme slet opakovat zase za rok. A s tím jsme slet ukončili a „plácli“ si s paní starostkou, že za rok opět zde.

A protože jsme členy Plachtařského klubu historických kluzáků, tak záštitu všech následujících akcí nese právě tento klub - PKHK České Budějovice. Tento klub si zapůjčil z vojenského leteckého muzea Kbely školní kluzák Z-23 Honza, který byl po havárii na letišti Strunkovice v 50. letech na odpis. Ale díky mladému duchu našich členů, byl zrekonstruován a uveden do provozu přidělením imatrikulace již v r. 2002. Máme jej tedy oficiálně zapůjčený muzeem a zúčastňujeme se s ním různých významných leteckých akcí.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrázky ze sletu 2016
Část hlavních organizátorů UL sletů v Tchořovicích .... chválu či kritiku posílejte hlavně na ně :-)
A v neposlední řadě, služba AFIS je samozřejmě zajištěna i letos na nejvyšší úrovni. Získali jsme opět profesionální podporu, kterou mnozí znáte z TWR na LKCS a z minulých sletů.
Tak vypadala v Tchořovicích "věž" a služba AFIS dříve.

Myslíme také na diváky a návštěvníky, kteří nepřiletí, ale přijedou.